VITAMIN E – VITAMIN MLADOSTI

Vitamin E imenujemo tudi vitamin mladosti. Dovaja kisik v pljuča, kri, možgane, spolne organe – kisik prinese v vsako celico. Ker vitamin E varuje kisik, pomaga telesnim celicam dihati.


E vitamin je sestavljen iz »družine« tokoferolov in tokotrienolov.


Vitamin E je topen v maščobi in ga sestavlja cela vrsta elementov. Osem poglavitnih članov družine vitamina E se deli v dve skupini: »tokoferole« in »tokotrienole«. V vsaki skupini pa so člani alfa, beta, gama in delta: Najprej so odkrili alfa-tokoferol. Količine na etiketi se večinoma nanašajo samo na ta del. V raziskavah pa so odkrili še druge člane družine, ki igrajo do sedaj še podcenjeno vlogo. Drugi člani družine vitamina E namreč podaljšujejo življenjsko dobo rdečih krvničk in izboljšajo izkoriščanje vitamina A.




Vitamin E:


  • · Vpliva na maščobni del celice – membrano –in s tem izboljšuje presnovo;

  • · Deluje proti kronični utrujenosti;

  • · Krepi srce in ožilje;

  • · Zmanjšuje oksidacijo holesterola;

  • · Zavira strjevanje krvi in nastajanje krvnih strdkov;

  • · Pospešuje prekrvavitev (proti mrzlim nogam) in izboljšuje koncentraciji;

  • · Pomaga pri bronhitisu in astmi;

  • · Pomaga pri bolečih menstruacijah in težavah v meni (uravnava delovanje hormonov);

  • · Preprečuje oksidacijo maščobe – pojav starostnih peg

  • · Pomaga pri bolečinah v mišicah po naporni vadbi (izloča se mlečna kislina, ki povzroča t.i. »muskelfiber« - E vitamin jo razkroji);

  • · Pomaga pri odpravi mozoljev;

  • · Deluje proti uvelosti kože – olje lahko namažemo na očiščeno kožo kot masko;

  • · Vpliva na zaščito oči in vpliva proti slabovidnosti;

  • · Vpliva na moško spolno moč;

  • · Pomaga pri ženski in moški spolni plodnosti;

  • · Z redno uporabo postanejo nohti bolj čvrsti, lasje bolj voljni in koža prožnejša;

  • · Povečuje prožnost veznih tkiv;

  • · Izboljšuje prenos glukoze in tako vpliva na presnovo sladkorjev, zato je v veliko pomoč inzulinu – hormonu trebušne slinavke.


Vitamin E, ki je že izrabljen, ki je oksidiral, se s pomočjo vitamina C obnovi. To je odlična novica za vse, ki so v stresu, ki imajo povišan holesterol ali pa povišano vrednost sladkorja v krvi. Zato vedno uživajte dobre maščobe, kot sta vitamin E in omega 3, skupaj z vitaminom C.



Pomanjkanje vitamina E


Če vas začne v rokah in nogah mravljinčiti in zbadati, telo lahko s tem sporoča pomanjkanje vitamina E. Prav tako se godi živcem in možganom, ko jim primanjkuje tega vitamina. Pomanjkanje vitamina E opazite tudi, če se vam pogosto pojavljajo modrice, če vam pokajo kapilare in če se pojavljajo starostne pege. Prvi pokazatelj pomanjkanja vitamina E je koža.


Viri v hrani: Največ vitamina E se nahaja v olju pšeničnih kalčkov, dobite pa ga še v naslednjih živilih:


  • · Nerafinirano sončnično olje

  • · Mleko

  • · Skuše

  • · Oreščki, kot so lešniki, mandlji



Več o tem kakšen vpliv imajo na naše zdravje vitamini in minerali si lahko preberete v knjigi Ko imajo hormoni žur.