Vitamin B1 in njegov vpliv na zdravje

Kdo izmed nas še ni izkusil slabega počutja po prekrokani noči? Pojavijo se bolečine v mišicah, glavobol, preglasno govorjenje najeda živce, možgani ne delujejo dobro in niso sposobni hitrega razmišljanja. Maček. Da boste lažje razumeli – tako se počuti človek, ki mu manka vitamina B1.


Vitamin B1 je vitamin za dvigovanje psihičnega počutja in vitamin za dobro delovanje možganov.


Telo potrebuje vitamin B1 za izgradnjo živcev, za dobro delovanje mišic, oči, prebavil. Potreben je za presnovo ogljikovih hidratov in vpliva na občutek energije. Ko manjka vitamina B1, hitro sivite, lahko vam izpadajo lasje, imate občutek potrtosti in zaspanosti.


Osebi, ki ji manka vitamina B1, se lahko pojavijo mišični krči in ima zelo nizko toleranco pri psihičnih izzivih. Zelo hitro izgubi potrpljenje in ima burne reakcije.


Svarilna znamenja ob pomanjkanju vitamina B1:


· Slabo celjenje ran,

· Nizek prag bolečine,

· Izpadanje las,

· Prezgodnje sivenje,

· Mišični krči ter gomazenje v rokah in nogah,

· »špikanje« pri srcu in motnje srčnega ritma,

· Nespečnost,

· Pogosti glavoboli,

· Zmanjšana zmogljivost in občutek utrujenosti,

· Slabša koncentracija in zmanjšana pozornost,

· Pozabljivost,

· Nerazložljiva potrtost,

· Zastajanje vode v telesu,

· Slaba prebava – zaprtost,

· Povišana vrednost slabega holesterola.







Če si s težavo zapomnite 5 zaporednih številk ali pogosto pozabljate, kje ste pustili ključe, denarnico, telefon ali kje ste parkirali avto, potem je to verjetno znak pomanjkanja vitamina B1. Možno je tudi, da ga zaužijete dovolj, vendar se zaradi uživanja kave, alkohola, hormonskih tablet ali stresa prehitro razgradi.


Vitamin B1 pomembno vpliva na:


· Rast,

· Zmanjševanje izločanje želodčne kisline,

· Višanja praga bolečine,

· Zdravljenje pasastega herpesa,

· Izboljševanje duševnega razpoloženja,

· Občutek energije in hitrost življenja,

· Obnovo mielinske ovojnice v možganih.


Viri v hrani:


· Pivski kvas

· Pšenični kalčki

· Sončnična semena

· Ovseni kosmiči

· Lešniki,

· Pistacije,

· Grah,

· Jajčni rumenjak,

· Arašidi,

· Mleko

· Večina zelenjave,

· Pusta svinjina,

· Soja.


Vitamin B1 se vsrkava z ostalimi vitamini skupine B. Najbolj učinkovit je, če je v kombinaciji z vitamini B2, B5, B6, B9 in B12.



Več o vitaminih skupine B, kakšni so znaki pomanjkanja le teh in kako pripomorejo k zdravju v kombinacij z ostalimi vitamini in minerali si lahko preberete v knjig Ko imajo hormoni žur.