Magnezij - mineral konstantne energije


Magneziji ima pomembno nalogo pri trdoti kosti in zob, pomemben pa je tudi za delovanje živčevja in mišic. Ob pomanjkanju se počutimo nervozni in pogosto nas zgrabi krč v mišice.


Magnezij je presnovni mineral – to je mineral, ki deluje kot vžigalica – brez njega ni energije. Magnezij je ključen pri delovanju mitohondrijev – to so celične elektrarne, ki proizvajajo energijo. Ena mišična celica jih ima lahko celo 1000. Če si jih predstavljate kot majcene peči – magnezij je potreben za vžig, za tvorbo energije. Izmed vitaminov pa so za vžig potrebni vitamini skupine B in vitamin C.


Magnezij je nepogrešljiv za učinkovito delovanje živcev in mišic. Znan je kot protistresni mineral.


Svarilna znamenja ob pomanjkanju magnezija:


- Slabost, utrujenost,

- Slaba koncentracija,

- Nezmožnost hujšanja,

- Mišični krči in trzanje obraznih mišic,

- Nemirne roke in noge – občutek gomazenja,

- Šibki nohti,Motnje v delovanju srca, lahko tudi špikanje pri srcu,

- Povišan krvni tlak,

- Nespečnost

- Živčnost


Mineral magnezij je potreben za prenos živčnih signalov, za prožnost tkiv in za presnovo.





Naloge magnezija:


- Pomaga pri tvorbi energije in pri izgorevanju maščob;

- Pomaga premagovati depresivnost;

- Pomaga preprečevati srčne napade;

- Skrbi, da so srce in ožilje v kondiciji;

- Preprečuje prezgodnji porod in lažne popadke;

- Preprečuje ščemenje in špikanje v podplatih;

- Preprečuje krče;Pomaga pri dobri prebavi;

- Blaži predmenstrualni sindrom;

- Preprečuje nepravilno nalaganje kalcija ter nastajanje ledvičnih in žolčnih kamnov;

- Skupaj s kalcijem deluje kot naravno pomirjevalo in pomaga pri alergijah tako na sonce kot pri vseh ostalih alergijah;

- Magnezij vpliva na prožnost vezivnih tkiv;

- Sodeluje pri presnovi kalcija, vitamina C, fosforja, natrija in kalija.

- Če vam manjka teh elementov, se počutite kronično utrujeni. Vpliva na tvorbo hormona dopamina, ki vpliva na dobro razpoloženje in preprečuje zastajanje vode v telesu;

- Spodbuja uporabo inzulina – hormona, ki povzroča naval lakote – posledično imate manjšo željo po hrani;



Raziskava se pokazale, da če dnevno zaužijete 200mg magnezija, se boste manj redili, boste manj zatečeni in boste občutili manjše bolečine v prsih.


Več o magneziju, njegovih pozitivnih učinkih na telo in katera hrana ga največ vsebuje si lahko preberete v knjigi Ko imajo hormoni žur.



Članek pripravila Špela Seljak