Kalcij vpliva na razstrupljanje telesa


Ali ste vedeli da je kalcij mineral, ki ga je v telesu največ? To je osnovni mineral, ki je potreben za trdnost okostja in zob, kot tudi za dobro psihofizično počutje. Kalcij je glavni gradnik in je pomemben tudi za delovanje mišic, srca in živcev. Preprečuje nastanek visokega krvnega pritiska in pomaga pri strjevanju krvi. Če ga s hrano zaužijemo premalo ga telo jemlje iz kosti, posledično prihaja do krhkosti kostnine.


Svarilna znamenja ob pomanjkanju kalcija:


- Nespečnost

- Mišični krči

- Bolečine v križu

- Neenakomerno bitja srca

- Trzanje mišic in bolečine v mišicah

- Slab telesni vonj

- Šibki nohti

- Pojav osteoporoze

- Psihično nihanje


Krhkost kosti (porozna kost ali osteoporoza) se ne vidi na koži, niti je ne občutimo kako drugače. Občutimo jo šele takrat, ko pride do zloma kosti. Zato je zelo pomembno, da dnevno zaužijemo zadostno količino kalcija – cca. 1200mg – približno 1 liter mleka, 1 liter jogurta pa še nekaj sira in nekaj zelenjave. Ker pa vemo, da takšnih količin ne zaužijemo, je treba prav vsak dan poskrbeti, da telo dobi količino kalcija, ki jo potrebuje.





Naloge kalcija:


- Kalcij nase veže kisline in jih spreminja v soli. Izločijo se preko ledvic in mehurja. Ko primanjkuje kalcija, telo postane kislo. Prav zaradi tega kalcij igra pomembno vlogo pri zaščiti telesa pred rakom – predvsem na debelem črevesu.

- Kalcij zmanjšuje želodčno kislino.

- Kalcij je potreben za obnovo mielinske ovojnice v možganih. Ljudem, ki jim manjka kalcija, se to takoj pozna na psihični stabilnosti.

- Kalcij povečuje vezavo vitamina B12, ta pa poskrbi za vezavo vseh ostalih vitaminov skupine B.

- Kalcij sodeluje pri presnovi železa.

- Kalcij je potreben za prenos živčnih impulzov – če manjka kalcija, se težko spomnite določenih stvari, predvsem pa imate nizek prag potrpežljivosti.


Naravni viri kalcija:


- Laneno seme

- Sezam

- Losos

- Mleko in mlečni izdelki

- Siri

- Mocarela

- Stročnice

- Mandlji

- Orehi

- Brokoli

- Zelje

- Brstični ohrovt

- Peteršilj,

- Por,

- Koprive,

- Čemaž.



Da se kalcij čim bolje vsrka, je prvi pogoj dobra želodčna kislina. Ljudje, ki je imajo premalo, bi morali poleg vsakega obroka popiti kozarec limonade, zaradi vitamina C. Kalcij tako spremeni strukturo – ionizira. Šele tako obliko lahko telo vsrka. Kalcij, ki ni ioniziral lahko povzroča velike težave z zdravjem – vnetja, ledvične kamne, kalcijeve obloge sklepov – kalcinacijo. To je samo znak, da vam močno manjka vitamina C. Dopolnite prehrano s prehranskim dopolnilom vitamina C, ki se postopno sprošča v telo.



Več o kalciju, ostalih mineralih in vitaminih ter kako le ti vplivajo na naše zdravje si lahko preberete v knjigi Ko imajo hormoni žur.