Železo je mineral trdnega zdravja

Vitamin B12 je pomemben pri dobri krvi. Le ta nase veže železo, seveda v kombinaciji še z vitaminom C in bakrom; železo pa tvori hemoglobin, ki je odgovoren za prenos kisika po telesu. Če manjka železa, primanjkuje tudi kisika; posledično se slabokrvnost izraža kot utrujenost, pomanjkanje motivacije, padec imunskega sistema in nerazložljivo pridobivanje teže.


Svarilna znamenja ob pomanjkanju železa

· Slabokrvnost

· Utrujenost

· Vrtoglavice

· Bledica


Hrana, ki vsebuje železo: govedina, jagnjetina, divjačina, sardine, suhe marelice, raki, tunina, jajčni rumenjak.







Železo slabše izkoristite, če ste izpostavljeni stresu, imate povišano telesno temperaturo, uživate hormonske tablete, kofein in alkohol.

Če želite, da se železo veže, potrebujete še vitamina B12 in C ter baker. Vitamin C dobite v limonah, borovnicah, rdeči pesi in robidnicah, baker pa v oreščkih, jetrih, stročnicah gobah, grahu in paradižniku.


Težava se pogosto pojavi takrat, ko človek uživa enostransko hrano. Bel kruh in čokoladni namaz nimata železa ne vitamina C, še man pa bakra. Pri bakru naj omenim samo to – ko ga manjka se človek hitro stara, prehitro sivi, ima težave z živci, s plodnostjo ter s kožo in njeno pigmentacijo.


Železo vam lahko pomaga do boljšega počutja:

· Spodbuja rast in povečuje odpornost proti boleznim;

· Preprečuje utrujenost;

· Izboljšuje kakovost krvi – slabokrvnost;

· Koži vrača elastičnost;

· Železo je sestavni del karnitina – naravne snovi v telesu, ki je prevozno sredstvo za maščobne molekule. Karnitin je »ladjica«, ki vozi maščobne kisline v celične peči – mitohondrije. Če je v telesu pomanjkanje železa, se tudi karnitin ne more tvoriti – torej ni prevoznega sredstva za odvečne maščobe. Tu je odgovor, zakaj slabokrvne ženske nikakor ne morejo shujšati.


Več o ostalih vitaminih, mineralih in zdravih maščobah ter kako hrana vpliva na naše zdravje in dobro počutje, si lahko preberete v knjigi Ko imajo hormoni žur.